Rektorn reflekterar

Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Lite annan ordning på bloggen

Av Fredrik - 24 januari 2011 21:51

I framtiden skall jag lägga ut frågor och inlägg direkt på bloggen. Jag kommer således mer att agera som en redaktör. Krav? Inläggen skall hålla en god anständighet. Så kom igen och tyck till om allt mellan himmel och jord men framförallt om skollivet i allmänhet och Björkebyskolan i synnerhet men också om att vara förälder och tonåring.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fredrik - 26 april 2012 10:26

I tisdags förra veckan, ungefär samtidigt som jag satt i samtal med våra kvalitetsgranskare, anlände 35 personer till vår skola. Det var ”Comenius-gäster”, 10 stycken lärare och 25 elever från Orleons och Anteoise  i Frankrike och Merch...

Av Fredrik - 26 april 2012 10:17

I förra veckan hände massor av aktivitet på skolan som är lite utöver det vanliga.  De flesta har nog hört att Björkebyskolan arbetar med ett kvalitetsutvecklingssystem som heter Qualis. Det utgår från 11 kvalitetskriterier där varje kriterium skall ...

Av Fredrik - 31 mars 2012 23:12

Får jag en fråga. Självklart får elever delta i avslutningarna. Vilket också sker. Men i allt för liten omfattning. Skolan har något att förmedla vid avslutningen men det viktigaste är att att eleverna har något att förmedla. MER ELEVEAKTIVITETER VI...

Av Fredrik - 31 mars 2012 23:12

Får jag en fråga. Självklart får elever delta i avslutningarna. Vilket också sker. Men i allt för liten omfattning. Skolan har något att förmedla vid avslutningen men det viktigaste är att att eleverna har något att förmedla. MER ELEVEAKTIVITETER VI...

Av Fredrik - 8 mars 2012 19:40

Tänkte bara passa på och berätta vad som händer i den fysiska miljön. Nog så viktigt. Det är avsatt 3,5 milj. till renovering av skolan. Bl.a. så skall samtliga dörrar bytas, målning av korridorer, sittmiljöer för eleverna med ett kafé, ny belysnin...

Ovido - Quiz & Flashcards