Direktlänk till inlägg 23 november 2009
Ni har förmodligen noterat att det ges möjligheter till kommentarer på bloggen. Jag läser alla kommentarer men kommer inte att synliggöra dem. Beroende på att det här inte är en öppen blogg utan syftet är ökad kommunikation mellan hem och skola som jag önskar ha kontroll över.
Däremot kommer jag att ta upp de ämnen i kommentarerna som jag anser vara av allmänt intresse. Hit hör då inte generella positiva eller negativa kommentarer utan något som jag bedömer vara värt att föra ett vidare samtal kring.
Inledningsvis har responsen på bloggen varit mycket positiv både via kommentarer och mail. Några frågeställningar har också lyfts fram som jag kommer att kommentera senare.
I tisdags förra veckan, ungefär samtidigt som jag satt i samtal med våra kvalitetsgranskare, anlände 35 personer till vår skola. Det var ”Comenius-gäster”, 10 stycken lärare och 25 elever från Orleons och Anteoise i Frankrike och Merch...
I förra veckan hände massor av aktivitet på skolan som är lite utöver det vanliga. De flesta har nog hört att Björkebyskolan arbetar med ett kvalitetsutvecklingssystem som heter Qualis. Det utgår från 11 kvalitetskriterier där varje kriterium skall ...
Får jag en fråga. Självklart får elever delta i avslutningarna. Vilket också sker. Men i allt för liten omfattning. Skolan har något att förmedla vid avslutningen men det viktigaste är att att eleverna har något att förmedla. MER ELEVEAKTIVITETER VI...
Får jag en fråga. Självklart får elever delta i avslutningarna. Vilket också sker. Men i allt för liten omfattning. Skolan har något att förmedla vid avslutningen men det viktigaste är att att eleverna har något att förmedla. MER ELEVEAKTIVITETER VI...
Tänkte bara passa på och berätta vad som händer i den fysiska miljön. Nog så viktigt. Det är avsatt 3,5 milj. till renovering av skolan. Bl.a. så skall samtliga dörrar bytas, målning av korridorer, sittmiljöer för eleverna med ett kafé, ny belysnin...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
|||||||||
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
9 |
10 |
11 |
12 |
13 | 14 |
15 |
|||
16 |
17 |
18 |
19 | 20 | 21 |
22 |
|||
23 | 24 | 25 |
26 | 27 |
28 |
29 | |||
30 |
|||||||||
|