Direktlänk till inlägg 9 april 2010
När det gäller den nya organisationen för åk 7 så är det inte så att jag prioriterar bort de som valt elevens val. Det jag skissade på vid presentationen i aulan är en trolig och möjlig förändring av klasserna efter det att vi låtit elever och föräldrar varit med och påverkat resultatet. Eftersom det är 2 ½ klass elevens val så är det troligare att dessa elever kommer att göra ett annat val än Ma/No eleverna som idag är 22 st i en klass. Skall vi ha profilklasser så är det ju ingen mening att bryta upp en liten Ma/No klass utan det önskvärda är att kunna fylla på denna klass.
Sen kan man ju alltid diskutera om det sett som Björkebyskolan är organiserad på är det mest optimala. Det är dock en fråga för ett annat forum.
I tisdags förra veckan, ungefär samtidigt som jag satt i samtal med våra kvalitetsgranskare, anlände 35 personer till vår skola. Det var ”Comenius-gäster”, 10 stycken lärare och 25 elever från Orleons och Anteoise i Frankrike och Merch...
I förra veckan hände massor av aktivitet på skolan som är lite utöver det vanliga. De flesta har nog hört att Björkebyskolan arbetar med ett kvalitetsutvecklingssystem som heter Qualis. Det utgår från 11 kvalitetskriterier där varje kriterium skall ...
Får jag en fråga. Självklart får elever delta i avslutningarna. Vilket också sker. Men i allt för liten omfattning. Skolan har något att förmedla vid avslutningen men det viktigaste är att att eleverna har något att förmedla. MER ELEVEAKTIVITETER VI...
Får jag en fråga. Självklart får elever delta i avslutningarna. Vilket också sker. Men i allt för liten omfattning. Skolan har något att förmedla vid avslutningen men det viktigaste är att att eleverna har något att förmedla. MER ELEVEAKTIVITETER VI...
Tänkte bara passa på och berätta vad som händer i den fysiska miljön. Nog så viktigt. Det är avsatt 3,5 milj. till renovering av skolan. Bl.a. så skall samtliga dörrar bytas, målning av korridorer, sittmiljöer för eleverna med ett kafé, ny belysnin...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
5 |
6 |
7 |
8 | 9 | 10 |
11 |
|||
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
|||
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
|||
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
|||||
|